فروشگاه اینترنتی پلاس مال

آشنایی با 9 بخش اصلی درگاه فروش پلاس مال

نحوه ی کار با بخشهای مختلف پنل های فروتل با وجود گستردگی بخشهای آن بسیار ساده است و تلاش شده کاربرپسند و ساده به نظر برسد. که به اختصار توضیح داده می شود.

با کمی کار در پنل متوجه کارکرد تمامی بخشها خواهید گردید. 

در زیر راهنمای سریع کلیت کار با پنل آورده شده است و جزئیات را با کار در پنل و توجه به توضیحات مختصری که در هر بخش آورده شده متوجه خواهید گردید:

آشنایی با 9 بخش اصلی درگاه فروش پلاس مال

درگاه تبلیغات و فروش فروتل از 9 بخش اصلی تشکیل شده است:

1- سفارشات
6 وضعیت اصلی برای سفارشات وجود دارد
سفارشات معلق، سفارش جدیدی است که باید توسط فروشنده تعیین وضعیت شود.
توجه: فروشنده حداکثر بایستی ظرف 2 روز تعیین وضعیت نماید و از معلق خارج شود و بیشتر از این مدت امتیاز منفی داشته و  باعث کاهش  شدید رنکینگ فروشنده در فروتل می شود.
گزینه و آیکونهای مختلفی اطراف  سفارش معلق قرار دارد که با نگهداشتن روی هر کدام کاربرد آنرا نمایش داده می شود.

در بالا سمت چپ سفارش:

وضعیت تایید تلفنی یا اس ام اسی سفارش با علامت تلفن قرار دارد و گزینه های پرینت و امکان ویرایش تمامی بخشهای سفارش نیز در این قسمت قرار دارد.

در پایین هر سفارش

امکان تغییر وضعیت به موارد زیر امکان پذیر است:
- در حال آماده سازی (در صورتیکه نیاز به تهیه کالا یا ساخت آن باشد و امکان ارسال فراهم نباشد قبل از آماده به ارسال در این بخش قرار دهید)
- آماده ارسال (با آماده به ارسال شدن به سیستم حمل و نقل (پست) اعلام می کنید سفارش برای تحویل دارد و بایستی سفارش را بسته بندی و فاکتور را از بخش چاپ گروهی چاپ نمایید و طبق دستور العمل پست آماده نمایید)
- ارسال شخصی (در صورتیکه مایل هستید با سیستم حمل و نقل خودتان ارسال نمایید این بخش را انتخاب می نمایید که این سفارشات مستقیما به ارسال رفته و بعد از یک روز وارد بخش وصولی می شود و با فروشنده تسویه می شود)
- انصراف (درصورتیکه قصد ارسال سفارش به هر دلیلی را ندارید انصراف زده و دلیل دقیق آنرا وارد می نمایید.)
توجه: در صورتی که سفارش پرداخت نقدی خطا دار باشد تا مشخص شدن وضعیت پرداخت قابل تغییر وضعیت نیست که در بخش نوع پرداخت سفارش امکان مشاهده گزارش پرداخت وجود دارد.
یکساعت بعد از خرید نقدی خطا دار ثبت شود دکمه تایید پرداخت فعال می شود که فروشنده شخصا می تواند از حساب شخصی خود درخواست واریز نماید و سفارش به صورت نقدی تایید شده تبدیل و ارسال کند و یا سفارش را ویرایش کرده و به صورت پرداخت در محل ارسال کرده و یا انصراف بزند.

در قسمت پایین سمت چپ هر سفارش

ابزارهای مختلفی در این بخش هر سفارش قرار دارد که به ترتیب عبارتند از:
تغییر وضعیت: نشانگر تغییر وضعیتهای انجام شده بر روی هر سفارش با جزئیات مختلف را نشان می دهد که در تمام وضعیت سفارشات این آیکون وجود دارد.
نظارت پیامکی: امکان تنظیم اختصاصی ارسال پیامک به مشتری یا فروشنده در وضعیت های مختلف قابل تنظیم است. تنظیم کلی سیستم پیامکی برای تمامی در بخش تنظیمات قرار دارد.
تایید تلفنی فوری: با کلیک بر روی این بخش در سریعتر زمان ممکن (حدودا ظرف 5 دقیقه) با مشتری تماس گرفته می شود و تایید تلفنی گرفته می شود، تنظیم کلی این بخش در بخش تنظیمات قرار دارد.
کپی سفارش: امکان ایجاد نسخه مشابه سفارش در وضعیت معلق فراهم می شود این امکان بیشتر برای ارسال مجدد سفارش برگشتی کاربرد دارد.
انتقال سفارش: برای انتقال سفارش به پنل دیگر شما در فروتل استفاده می شود.
واگذاری سفارش: در صورتیکه به هر دلیلی نمی توانید سفارشی را ارسال کنید می توانید با تعیین کارمزدی آنرا واگذار نمایید تا سایر فروشندگان آنرا ارسال نمایند و در صورت توزیع کارمزد تعیین شده به شما تعلق می گیرد.

سایر وضعیتها نیز پس از آماده به ارسال شدن توسط سیستم حمل و نقل تغییر کرده و می توانید از بخش سفارشات و گزارش کلی سفارشات مشاهده نمایید.

لیست واگذاری ها: می توانید از این بخش سفارشات واگذار شده را مشاهده نمایید و در صورتیکه می توانید ارسال نمایید آنرا تایید و ارسال نمایید، پس از توزیع کارمزد و پورسانت کسر و مابقی به حساب شما واریز می شود.
ثبت سفارش جدید: از این بخش با وارد کردن کد محصول می توانید ثبت سفارش انجام دهید.

2- محصولات
افزودن محصول به صورت تکی و گروهی امکان پذیر است.
در افزودن تکی محصول به صورت سریع و پیشرفته می توانید محصول را اضافه نمایید.
در افزودن گروهی نیز به صورت وارد کردن در کادر یا انتخاب فایل اکسل محصول و افزودن گروهی استفاده نمایید.

تذکر خیلی مهم: افزودن محصول مهترین بخش در شروع کار فروشگاه اینترنتی است، توصیه می شود با دقت زیاد تک تک محصولات را با جزئیات کامل با عکس ها و بنرها و فیلمهای با کیفیت و جذاب وارد نمایید. در صورتیکه در این زمینه مهارت کافی را ندارید حتما از افرادی که در زمینه گرافیک تبحر دارند کمک بگیرید. 
ورود محصول فقط یک مرتبه است و موتور محرک فروش شما می باشد و در صورت ورود ناقص نبایستی توقع فروش داشته باشید و مشتریان در اینترنت فقط با کمک این توضیحات خرید می کنند.

توصیه: جهت ورود سریع محصولات توصیه می شود کلیه محصولات خود را از روش افزودن گروهی وارد نمایید و از بخش تغییر گروهی عکسها و بنرها به صورت گروهی عکسها و بنرها را وارد نمایید و و پس از آن از بخش لیست تمام محصولات اقدام به ویرایش تک تک آنها نمایید.

تغییر گروهی عکسها و بنرها: پس از اینکه از بخش تنظیمات درخواست آپلود سنتر فروتل را کردید آپلود سنتر در اختیار شما قرار گرفته و تمامی عکسها و بنرهای خود را وارد نمایید، آپلود سنتر به شما امکان خروجی گروهی عکسها و بنرها را می دهد که خروجی آنرا از این بخش می توانید به صورت گروهی وارد نمایید.

ویرایش گروهی محصولات: می توانید به صورت گروهی و به راحت و سرعت تغییری در تمامی محصولات اعمال نمایید. مثلا قیمت همه محصولات را به صورت گروهی 10000ریال ارزان کنید یا به وزن همه ی محصولات 10 گرم اضافه نمایید و ...
که به دو حالت ساده و پیشرفته می توانید این تغییرات را اعمال نمایید.

جابه جایی محصولات دسته ها: می تواند محصولات وارد شده را از یک دسته به دسته یا گروه دیگری به صورت یکجا وارد نمایید.

خروجی محصولات فروشگاه: از این بخش می توانید خروجی اکسل از تمام محصولات وارد شده دریافت نمایید که می توانید با تغییر در این خروجی از بخش ورود گروهی نیز مجددا محصولات را وارد یا ویرایش گروهی نمایید.

آپدیت محصولات در سرورها: در صورتیکه محصولی در سایت شما نمایش داده نمی شود می توانید از این بخش برای آپدیت سریع استفاده نمایید.

کپی پنل به پنل: در صورتیکه چند پنل در فروتل داشته باشید با انتخاب محصولاتی می توانید آنرا به پنل دیگرتان منتقل نمایید.

لینک تبلیغاتی: به لینکدونی پنل بازاریابها اضافه می شود.(این بخش در حال تکمیل است)

بنر تبلیغاتی: به بخش بنرهای پولساز پنل بازاریابها اضافه می شود.(این بخش در حال تکمیل است)

لینک خرید محصول: فرمت و قالب کلی لینک خرید محصول در این بخش نمایش داده می شود که با تغییر کد محصول در این لینک سبد خرید محصولات ایجاد می شود.

3- درگاه تبلیغات ایران
درگاه تبلیغات قدرتمند ترین ابزار تبلیغاتی ایران است که ظرف دو ماه آینده با فعال شدن دفاتر نمایندگی سراسر ایران به سرعت کامل می شود و شما را قادر می سازد به راحتی از هر ابزار تبلیغاتی ممکن در سراسر ایران به صورت سراسری و محلی به صورت کاملا هدفمند استفاده نمایید که تحولی بزرگ در سیستم تبلیغات ایران می باشد.

4- مدیریت ریسلری
در صورتیکه بخواهید پنلهای فروشندگی متعددی ایجاد نمایید از این بخش استفاده نمایید.
این بخش قابلیت متعددی به فروشگاه اضافه می نماید و می توانید درآمدهای متنوعی از این بخش بدست آورید.
ریسلری شما را تبدیل به فروتل درشهرتان می کند و می توانید به فروشندگان شهرتان پنل ایجاد نمایید و کارمزد از فروش و هزینه پشتیبانی و جمع آوری و لجستیک و .... دریافت نمایید و تبدیل به دفتری فعال در شهر خود شوید که منابع درآمد متنوعی برای شما ایجاد می کند.
به صورت پیشفرض این بخش غیرفعال است که بایستی درخواست ارتقاء پنل به ریسلری نمایید که با پرداخت مبلغی به صورت دائمی پنل فروشندگی شما به ریسلری ارتقاء می یابد که علاوه بر امکانات فعلی قابلیت ریسلری نیز به پنل اضافه می شود.

5- گزارشات
گزارش کلی سفارشات: گزارش کامل و دقیقی از تمامی سفارشات ارسالی در حالات و وضعیتهای مختلف  به صورت کامل و دقیق می توانید دریافت نمایید.

گزارشاتی مانند میزان فروش محصول و میزان فروش محصولات توسط بازاریاب و گزارش درصدی وضعیت سفارشات را نیز از بخش گزارشات می توانید دریافت نمایید.

راندمان عملکرد: راندمان عملکرد خودتان و سیستم حمل و نقل را از این بخش می توانید مشاهده نمایید.

خروجی تفکیکی سفارشات: می توانید از این بخش گزارشی از تک تک اطلاعات مربوط به سفارشاتتان در قالب فایل اکسل دریافت نمایید.

گزارش تایید تلفنی و پیامکی: گزارشی از تراکنشهای صورت گرفته به صورت پیامکی و تلفنی به شما ارائه می دهد.

6- مالی
محاسبه واریزی آینده: میزان مبلغی که در واریزی بعدی قرار است واریز شود را نمایش می دهد، در صورتیکه حساب بانک ملی اعلام کرده باشید هفته ای دو مرتبه یکشنبه و چهارشنبه واریز می گردد و به شماره کارت سایر حسابهای ماهی یک مرتبه بنا به درخواست شما واریز صورت می گیرد.
لیست واریزی ها: واریزی های انجام شده تا الان را به همراه تاریخ واریز و شماره فیش واریزی و سایر مشخصات لازم نمایش می دهد.
لیست تراکنشهای مالی پنل: هر گونه اضافه و یا کسر شدن به حساب جاری و پس انداز به صورت جداگانه در این بخش گزارش داده می شود.
دو نوع حساب در پنل وجود دارد:
حساب جاری: حسابی که مربوط به سفارشات می باشد و هفته ای دو مرتبه یک شنبه و چهارشنبه مبلغ موجود در حساب جاری به حساب بانکی فروشنده ورایز می گردد.
حساب پس انداز: جهت شارژ برای استفاده در بخش درگاه تبلیغات و سایر کسورات درخواستی فروشنده می تواند از حساب جاری به پس انداز منتقل گردد و یا از بخش شارژ پنل اقدام به شارژ پنل نمایید. مبلغ موجود در حساب پس انداز واریز نمی گردد و جهت استفاده در بخشهای مختلف تبلیغاتی و ... پنل می باشد
محاسبات سفارشات: نحوه ی محاسبات سفارشات در سه وضعیت ارسالی ، برگشتی و وصولی را نمایش می دهد.
شارژ پنل: جهت شارژ حساب پس اندازی و استفاده از آن در شارژ پنل اس ام اس و ایمیل و پیغامگو و سایر موارد استفاده نمایید.

7- تنظیمات
بخشهای متنوعی در بخش تنظیمات وجود دارد و تمام تنظیمات مربوط به بخشهای مختلف پنل در این قسمت قرار گرفته است که شامل:
اصلاح مشخصات: که مشخصات شخصی که در سبد خرید چاپ میشود و تنظیمات سبد خرید، تنظیمات تایید تلفنی و رمزهای عبور و انتقال اطلاعات به پنل دیگری اگر از فروتل دارید قابل تنظیم می باشد.
تعریف کارمند و سطح دسترسی: به زودی اضافه خواهد شد که می توانید برای اداره فروشتان در فروتل کاربرانی با سطوح دسترسی قابل تنظیم تعریف کنید مثلا کاربری که مخصوص بخش محصولات است و کاربری که مخصوص سفارشات است و ...
تعیین و تنظیم علاقه مندیها: می توانید زمینه علاقه یا فعالیت خود را در این بخش تعیین کنید تا در مواقع لزوم اطلاعاتی در این زمینه ها به اطلاع شما برسد.
مدیریت کوپن ها: از بخش می توانید کپن تخفیف ایجاد نمایید که برای مناسبتهای مختلف به صورت زمان دار ایجاد گردد که به اشکال مختلف در اختیار مشتریان خود قرار دهید تا جهت خریدهای خود استفاده نمایند که در سبد خرید بخشی برای ورود بن تخفیف قرار گرفته است .
مدیریت کارت هدایا: این بخش مشابه کوپن می باشد یا این تفاوت که مقدار ریالی آن ثابت است مثلا کارت هدیه 10 هزار تومان ایجاد می کنید ولی کوپن می تواند هم ثابت یا درصدی تخفیف باشد. توجه نمایید مشتری اگر کمتر از مقدار کارت هدیه خرید کند باقیمانده آن از بین می رود و نمی تواند بعدا استفاده کند مثلا اگر کارت هدیه 10 هزار تومان باشد و مشتری 5 هزار تومان خرید کند 5 هزار تومان باقیمانده از بین می رود.
لیست فروشگاه ها: از این بخش می توانید لیست تمام فروشگاه هایی که از فروتل دریافت کرده اید را مشاهده کرده و مستقیما با کلیک بر روی ورود به پنل وارد پنل مدیریت آنها شوید.
درخواست فروشگاه جدید: از این بخش می توانید درخواست فروشگاه ساز نمایید، سایت فروشگاهی اول به صورت هدیه با هاست و دامنه IR راه اندازی می شود و سایتهای بعدی با کسر 99 هزار تومان از پنل راه اندازی می گردد. فروشگاه ساز پارسی تک یکی از کاملترین فروشگاه سازهای ایران است که کاملا با سیستم فروتل هماهنگ است و پشتیبانی آن به صورت رایگان توسط فروتل انجام می گردد.
راهنما و دانلود وب سرویسهای فروتل: دو روش اتصال فروشگاه ساز شما به فروتل وجود دارد:
- لینک خرید : با اضافه کردن هر محصول لینک خرید ایجاد می شود که در بخش محصولات لینک خرید محصول نمایش داده می شود که فقط کد محصول در آن در حال تغییر است.
- وب سرویس: در صورتیکه فروشگاهتان سبد خرید اختصاصی دارد و می خواهید مشتری از سایتتان خارج نشود و در پس زمینه اطلاعات هزینه ارسال از فروتل دریافت و به مشتری نمایش داه شود و نهایتا سفارش ثبت و کد رهگیری به مشتری داده و اطلاعات برای پنل فروش پلاس مال شما ارسال شود می توانید وب سرویس را از این بخش به همراه راهنمای آن را دریافت و در اختیار برنامه نویس سایت خود قرار دهید تا به سبد خرید اضافه نمایند. وب سرویسهای مختلفی برای بخشهایی مانند بازاریابی نیز وجود دارد که می تواند هر سایتی را تبدیل به سیستم بازاریابی مشارکت در فروش تبدیل کند.
درخواست آپلود سنتر: از این بخش می توانید درخواست دهید آپلود سنتر برای آپلود عکسهای و بنرهای محصولات و فیلم و فایلهای مرتبط با محصول را در آن آپلود و به صورت تکی یا گروهی خروجی گرفته و در بخش محصولات به صورت تکی یا گروهی وارد نمایید. این آپلود سنتر بر روی پنل شما تنظیم می گردد. 
درخواست شماره اختصاصی SMS: در صورتیکه بخواهید اس ام اس های اطلاع رسانی و یا تبلیغاتی با شماره SMS اختصاصی خودتان ارسال شود از این بخش می توانید شماره مورد نظرتان را درخواست دهید.    
تنظیم قالب و ارسال SMS سفارشات: در این بخش می توانید پیامهای پیشفرض  فروتل در ارسال برای مشتریان در وضعیتهای مختلف را تغییر دهید.
تنظیم مهر فاکتور فروشگاه: در صورتیکه بخواهید مهر فروشگاه در زمان چاپ فاکتور در محل  مهر فروشگاه چاپ شود در این بخش آدرس اینترنتی عکس مهر فروشگاه را که در آپلود سنتر آپلود کرده اید قرار دهید، علاوه بر این می توانید پیام سبد خرید و لوگوی بالای سبد خرید را تنظیم نمایید.
تنظیم دلخواه فیلدهای سبد خرید: می توانید در این بخش سبد خرید اختصاصی خودتان طراحی کنید و اطلاعاتی که مایل هستید در زمان ثبت سفارش از مشتری دریافت نمایید متناسب با زمینه فعالیتتان اضافه نمایید.
انتقال پنل به پنل: در صورتیکه چندین پنل از فروتل داشته باشید  وبخواهید تمامی اطلاعات مربوط به محصولات و فروشگاه ها و بازاریابها به پنل جدید منتقل شود از این امکان استفاده نمایید.
تنظیم ریسلری: در صوریتکه ریسلری پنلتان فعال باشد می توانید تنظیمات اختصاصی کردن لوگو و توضیحات پنل فروشندگان تحت ریسلری را از این بخش انجام دهید.
خدمات تایید تلفنی: از این بخش می توانید تعیین کنید در وضعیت معلق یا ارسال یا برگشت با مشتری تماس گرفته شود و تایید واقعی بودن یا اطلاع رسانی ارسال یا برگشتی انجام گیرد. تماس به صورت خودکار و سیستمی حداکثر 5 دقیقه پس از ثبت سفارش یا ارسال و برگشت انجام می شود.
تغییر رمز پنل: می توانید رمز ورود به پنل را از این بخش تغییر دهید.

8- آموزش و اخبار
درج مطلب: با استفاده از این بخش می توانید مطالب آموزشی و اطلاع رسانی و ... وارد نمایید تا  در پنل بازاریابها و یا فروشندگان تحت ریسلری نمایش داده شود.
سوالات متداول، آموزش و اخبار و اطلاعیه ها: شامل اطلاعات و آموزشها و اطلاعیه هایی است که توسط تیم های پشتیبانی فروتل قرار می گیرد و راهنمایی و اطلاع رسانی های لازم  را در اختیار شما قرار می دهد، در صفحه ی اول در بخش اطلاعیه ها نیز نمایش داده شده است.

9- پشتیبانی
شامل بخش پشتیبانی و تیکت سنتر می باشد که از طریق آن می توانید مستقیما پیامها و درخواستها و گزارش مشکلات و ایده های خود را به بخشهای مختلف فروتل ارسال نمایید که این بخش به زودی تکمیل و فعال خواهد شد.